söndag 18 augusti 2013

bakeneko

Jag smög mig bort till templet. Sen stod jag bara där, jag stod på bakbenen för att kunna se bättre (dessutom är jag mer van vid att stå på två ben än med fyra).
Människorna i templet satt på huk och vaggade , hummade  och mumlade på ett språk jag inte förstod. Plötsligt vände sig en av dom mot mig och skrek "Bakeneko!", en efter en vändes alla huvuden mot mig och alla skrek de "bakeneko", "BAKENEKOoooo"!!
 En av dom kastade nån form av rotfrukt mot mig och eftersom jag inte ätit sen igår (jag är ju katt nu och lite ovan vid att jaga, dessutom är jag ju veg) så tog jag den i munnen och åt upp den på ett nafs. Detta verkade få dom att bli ännu mer skräckslagna, jag fattade ingenting men det verkade i alla fall som att dom vaknade ur sin trans. Mitt uppdrag var ju att väcka dom ur så jag gick både nöjd och mätt därifrån.


1 kommentar: