onsdag 24 juli 2013

inredning, mode och populärkultur


saker jag ofta fantiserar om att skriva på min blogg kanske inte varje dag men ofta:

inredning
mode
hittepå-texter 
dagens ros och ris
nåt populärkulturellt fast invävt i texten så att folk tror att jag har koll, tex som jag gjorde igår när jag skrev att jag kollat upp min nya själsfrände på ratsit, utan att göra en stor grej av det. 
Jag tänker också att jag ska lägga upp fler roliga bilder att titta på.

okej nu börjar jag: 

Dagens ris och ros

dagens ris eller kanske veckans ris eftersom jag inte hittat nån att risa idag: 
han som sålde godisremmar på degeberga samlarmarknad. Han pratade så otrevlig mot mig när jag frågade vilken rem som var saltast. Till slut höjde jag rösten och tjafsade emot och sen köpte jag ingen salt rem, som hämnd för att han var dum.

dagens ros: sakura house för att jag ska hyra lägenhet av dom i tokyo (och på detta smarta sätt lyckades jag väva in nåt hippt och coolt i texten som har nån pulpulärkulturell anknytning, alltså för att tokyo är ju väldigt pupulärkulturellt) 

DAGENS MODEBLOGGINLÄGG

Jag plockade fram min jacka ur garderoben, en jacka som jag använde senast typ 1989-90.
Jag har väntat på det rätta tillfället och modeåret för att kunna börja använda den igen. Nu är det är året här, det är dags. 
I förrgår upptäckte jag att jag kan vända på den



bilden till vänster: rättvänd
bilden till höger: ut o in 








dagens inredning: 

  I inredning är  det viktigt att våga ta ut svängarna lite grann. Oväntade och lekfulla  lösningar blir ofta överraskande stilfulla. I en lägenhet i Malmö  fann jag den här fräcka installationen. 

3 vinkorkar i botten, ett suddegum och en actionleksaksfigur staplade på varandra. 








                  
                                                                                             
Ett vanligt frukostbord kan bli så mycket somrigare med lite växter


dagens hittepå text. 

Häromdagen var jag och badade. Det var soligt och varmt och jag blev törstig. Jag gick till en närliggande kiosk och köpte en Pepsi Max. Jag drack den med giriga klunkar. Jag var så törstig. Men just som jag drack som bäst kände jag att jag blev lite yr, det kändes som att jag svajade och för varje klunk jag tog desto svajigare kände jag mig. Jag slutade dricka och vände blicken ner mot marken och gissa vilken chock jag fick: Mina ben hade växt flera decimeter!! Det var verkligen maxat! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar